onsdag 22 oktober 2014

Härlig eftermiddag trots allt/Lovely afternoon after all

Har haft en härlig eftermiddag trots allt, trots min tidigare frustration. Jag hämtade dottern redan vid ett och vi har mest hängt i vardagsrummet, spelat musik, dottern har dansat och sjungt i en banan, vi har ritat på väggen (jag har målat en del av väggen med griffeltavelfärg, mycket populärt) spelat tre i rad och "jag lär mig räkna". Riktigt riktigt mysigt. Det är så sällan vi får tid till att bara vara tillsammans jag och dottern. Nu ska hon snart på en fritidsaktivitet och jag ska inte träna, fast jag vill, utan istället sätta mig på ett café och läsa böcker om Karlshamn på 1800-talet för att få inspiration till en bok jag kanske tänkte skriva någon gång:) Mys!
Imorgon ska jag också ta det lugnt men på fredag blir det ta mig tusan jympa! Om jag inte har feber:)

I had a great afternoon after all, despite my earlier frustration. I picked up my daughter already at 1pm and we've mostly been hanging out in the living room, playing music, my daughter has been dancing and singing into a banana, we've been drawing on the wall (I painted part of the wall with "black board paint", very popular:)) played "three in a row" and "I learn to count". Very very cosy. We seldom have time just to be together "doing nothing". Soon she's going to one of her activities and I'm not going to exercise, even if I want to, instead I'm going to sit down at a nice café and read books about Karlshamn in the 19th century to get some inspiration for a book I'm thinking I might write sometime. :) Cosy!
Tomorrow I'm taking it easy too, but Friday I AM going to jympa! Unless I have a temperature:)

drawing on the wall:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar