onsdag 26 november 2014

74kg! 5:2! Diet Shakes!

What??? Plötsligt väger jag två och halvt kilo mer än för två veckor sen! Hur sjutton gick det till? Eller, jag vet hur det gick till, jag äter för mycket. Så enkelt är det. Det hjälper inte att springa två halvmaror på en vecka om man sen väljer att sätta i sig 10 000 kalorier för mycket samma vecka...
Så nu måste jag ta tag i det. Det är bara att inse, helt lågkolhydrat klarar jag inte, är helt enkelt alldles för sockerberoende. Vilket jag så klart bör bryta. Men inte just nu. Så jag funderade på vad ajg då skulle göra. googlade lite på dieter och hittade det här:


http://www.svenskhalsokost.se/produkter/5:2_paket_8_veckor_

 

 
Det är ett paket från Svensk Hälsokost som är speciellt utformat för att hjälpa en att veta vad sjutton man ska äta på fastedagar när man kör den där 5:2 dieten. Perfekt för mig. Det är nämligen mitt stora problem när jag kör den. Jag hatar att räkna kalorier. Behöver man inte här. man bara gör som det står på paketet. Perfekt! Tar de på måndagar och torsdagar tänkte jag för då brukar jag inte ha någon träning inplanerad.
Återkommer om hur det går.
Och ja jag är också skeptisk till pulver... och dieter som lovar mirakel. Och inser också att 5:2 inte hjälper om man äter som en häst de andra 5 dagarna. Men det tänkte jag inte göra. SÅ det så.
När löpsäsongen börjar igen vill jag väga under 65kg. För mina knäns skull mest.
och så vill jag se bra ut naken....
Återkommer med ny magbild om en månad tror jag, så får vi se om jag lyckats. (bra tänkt där Lotta, utlova en magbild precis efter jul!)
 
What??? Suddenly I've gain 2kg 8ca5pounds9 since two weeks ago! How the hll did that happen? Or actually, I know how it happened. I ate to much. Simple truth. It doesn't help running two half Marathons in a week if you at the same time eat 10 000 extra calories that week....
So I have to do something. I've realised I can't do low carb. I'm too addicted to sugar. Which i of course should break. But not right now. So I considered what lese i could do. Googled a Little and found this:

http://www.svenskhalsokost.se/produkter/5:2_paket_8_veckor_

 

 
It's a package-deal from Swedish Health Supplements that's especially put togehter to help those who don't know what the heavens to eat on the fasting Days when you're doing the 5:2 fasting diet. Perfect for me! Because that's my big problem when i do that diet. I hate counting calories. You don't have to here. You just do what it says on the package. Perfect! Gonna dpo it on mondays and Thursdays when i usually don't have much training planned.
Will get back to you about how I'm doing.
 
And yes I'm sceptic about shake-diets too... and diets promising miracles. And i also realise that 5:2 doesn't help if you eat like a horse the other 5 Days. But I don't plan on doing that. So there!
When the running seasons starts up again i want to be less than 65kg! Mostly for the sake of my knees.
And I want to look good naked...
Will get back to you with Another tummy-pic in a month to follow my (hopefully) progress. (good thinking there Lotta, promise a tummy-pic the day after christmas day....)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar