onsdag 10 december 2014

Magknip, Teneriffa och julfest / Tummy ache, Tenerife and christmas dinner

Måndag 8 december
Den senaste tiden känns det som jag bara precis hållit näsan ovanför ytan. Gud så mörkt och kallt och tråkigt det är. Jag är så trött! Och lite så där halvförkyld. Har vid det här laget halverat sertralindosen, tar nu 75mg/dag. Det märks. Ungefär två dagar efter att jag dragit ner (vilket jag gör med 25mg var 14:e dag ungefär) så hatar jag mitt liv och tror jag aldrig ska bli glad igen. Då känns träning väldigt avlägset och jag vill bara äta chips. Trots att jag vet vad det beror på och att jag EGENTLIGEN vet att det bara är tillfälligt och att jag kommer må bättre dagen efter så KÄNNS DET som om jag kommer vara ledsen för alltid och aldrig bli glad igen.
Men det blev jag. Idag mår jag bra. Förutom att jag åt för mycket pepparkaksdeg i helgen och har ont i magen...
Men lyckades i alla fall få till ett (super) kort intervall pass på löpband under lunchen. Hurra för mig!


Onsdag 10 december
Fick nog av mörkret och har nu beställt en resa till Teneriffa för mig och dottern. Vi drar i början av januari! Wiiiii! Den resan livar redan upp kan jag säga!
Magen är bättre igen och jag var faktiskt ute och sprang 4km i stormen i förmiddags. Sen gick jag till badhuset och simmade i 40 minuter och badade bubbelpool och bastade.


Nu ska jag minsann på julfest! :D
Hur tar jag mig ut?


Monday the 8th of December
Lately I've felt like 'm jsut keeping my nose abouve the surface. God it's so dark and cold and boring! I'm so tired! And have a slight cold. By now I've halfed the dose of sertraline, I'm down to 75mg/day. And I can tell. About two days after lowering the dose (which I do by 25mg every two weeks) I hate my life and feel like I'm never gonna be happy again. Then exercise feels very unachievable and I just want to eat chips. Even though I know why I feel that way and I know it's just temporary and that I will feel better the next day I still FEEL LIKE I'm going to be sad forever and never happy again.
But I did. Today I'm quite alright again. Except for eating too much ginger snap dough this weekend and having a tummy ache.
But I at least succeeded to run some very short intervals today at lunch. Yey me!

Wednesday the 10th of December
Got fed up with the darkness and ordered a trip to Tenerife (Canary Islands) for me and my daughter. We're going in the beginning of January. Wiiiiii! That trip already brightens my life!
My tummy is better and I even ran about 4k this morning in the middle of a storm. Then I went to the indoor pool and swam for 40 minutes and treated myself to some bubble pool and sauna:)

Now I'm going to a christmas dinner!
How do I look?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar