måndag 1 december 2014

Äntligen! Finally!

Bara lite hosta kvar av förkylningen så idag, äntligen, fick jag träna igen! Det blev intervaller på lunchen, 10 x 30 sek med 30 sek stå-vila emellan. Det är asjobbigt och dessutom går det snabbt, så man hinner äta lunch också:)
Har fastat idag, och en dag förra veckan. Jag skulle ju meddela hur det gick. Det verkar funka rätt bra, hade gått ner ett kilo när jag vägde mig på gymmet på jobbet. Hurra!
Ikväll har jag kört lite tabatha. Har (säkert toksent jämfört med alla andra) upptäckt att det finns HIIT/tabatha-appar. SÅ man slipper glo på klockan hela tiden. Den piper när man ska byta!
SÅ det blev 10 min hopprep som uppvärmning och sen 7 olika övningar 45 sek med 15 sek vila, två varv. Sen hade dottern fått för sig att bygga upp en stationsövningsbana åt mig också, så då fick ajg dessutom hoppa på ett ben, hoppa i sängen och krypa slalom. :)

Imorgon blir det lite mer tabatha på lunchen sen en liten lätt joggingrunda på kvällen när dotra är på sin redskapsjympa. Sen på onsdag blir det långlöp! Hurra! Om ajg inte har tagit ut mig helt och är sjuk igen tills dess...

Just some cough left of my cold now so today, finally, I got to exercise again! Did some intervals for lunch. 10 times 30 sec with 30 sec sanding rest between. It's much harder than it sounds like and it's also quick, that way I have time to actually at lunch too.
Though I've been fasting today. And one day last week. Got those products I ordered and I promised to report how it went. SO far quite well. Lost two pounds when I got on the scales at the gym at work today. Yey!
Tonight I've been doing tabatha/HIIT. I have (probably ridiculously late compared to everyone else) discovered HIIT/Tabtha apps! So you don't have to stare at the clock on the wall the whole time! It actually beeps when you're supposed to change!
SO I did some skipping rope 10 minutes as warm up and then 7 different exercises 45 sec each with 15 sec rest. Two sets.
Tomorrow I'm doing some more HIIT at work and at night I'm going for a calm jog while daughter is at her gymnastics.
Then Wednesday I'm going distance running again! Wiiiii! If I haven't worked myself into the ground by then and gotten another cold....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar