torsdag 27 november 2014

gesundheit!

Förmiddag
är ännu mer förkyld idag! Minns inte när jag senast varit så här förkyld... gnäll... vi är hemma idag. Dottern har studiedag.
Ingen el har vi heller... de håller visst på med någon sorts arbete på elledningarna. Fick visst en lapp om det i brevlådan. Tänkte att jag skulle vara på jobbet då och glömde bort det...

SÅ här ser jag ut när jag är förkyld och gnällig  :)

SOm tur var så var datorn fulladdad så dottern kunde se på sin nuvarande favoritfilm... handlar visst om hamstrar som dansar. Typ.

Kväll
Lite bättre nu. Strömmen är tillbaka. Eftersom jag inte kan träna behövde jag få utlopp för min kreativtet på något annat sätt. Så först fick jag för mig att rita för första gången på evigheter. Sen sydde jag en adventstavla. Med fyra ljus, fyra löstagbara lågot för varje söndag i advent och en fick där tomten kan lägga adventsklappar:)




Inte färdig


Med elen tillbaka kunde jag köra min planerade tvätt. Till kattens stora förtrytelse:)



Cold is even worse today! Don't remember when I was last felt like this... whining..

We're home today. Daughters school having an educational day for the teachers... and no electricity! They're doing some kind of maintenance work. I remember getting a note about that in my mailbox.  Thought i was going to work then and forgot about it.


This is what I look like with a cold and whining

Luckily the laptop was fully charged so daughter could watch her current favourite movie.. about hamsters. Who dance. Or something...


Evening
Feeling a bit better now. Electricity is back. SInce I still can't exercise I have to get my energy out some other way so I started to draw for the first time in a long time. Then I sew an advent calendar wall.thing... With four canles. And four removable flames, one for each Sunday in December. And a pocket where Santa can put some advent gifts:)


Not finished...

With the electricity back I could start doing my planned laundry. Which made the cat pout:)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar